130x130 sq 1378913198066 feet logo with web address

The Original Runner Company

Montclair , NJ
CONTACT US
CONTACT US

LOCATION

151 Forest Street
Montclair, NJ 07042 US (map)

PHONE

973-744-7070

WEBSITE

View website
Please let this vendor know that you found them on the WeddingWire Network.

ABOUT US

The Original Runner Company makes the World’s FIRST non-slip fabric aisle runners for weddings and special events. Unlike the typical white paper/gauze aisle runners, Original Runners... Read more
The Original Runner Company makes the World’s FIRST non-slip fabric aisle runners for weddings and special events. Unlike the typical white paper/gauze aisle runners, Original Runners are real fabric and have our exclusive non-slip foam backing to keep it flat and secure. They are available in 25 colors/prints and can be custom hand painted with a monogram, floral design or event motif. After having been featured in every major bridal magazine and television show, we have recently expanded to include custom painted ring pillows, banners, and table runners.

We’re the Original way to walk down the aisle! Read less
Flowers , Unique Services

PHOTOS

130x130 sq 1262728053183 ohsofabtjlottiehr
130x130 sq 1262728055965 pamperedbridekrueger
130x130 sq 1262728020746 lopezmarthapillow
130x130 sq 1262727998027 harbinnataki
130x130 sq 1262727929183 cucinottaandrewhr
130x130 sq 1262727976137 alwaysabridesmaidsamdavis2hr
130x130 sq 1277239185169 swcsalazers
130x130 sq 1262728041887 marksgardenashleesimpson
130x130 sq 1221605840351 kathy&robertsfw
130x130 sq 1262727984887 dreamdesignweddingskimjudgehr
130x130 sq 1262728017996 lakeanne2
130x130 sq 1262727915793 brawermarlohr
130x130 sq 1262728041902 hilljohannahr2
130x130 sq 1277239219075 hlindseybrandonfearsl
130x130 sq 1262727920449 cottinghamcassiepillow
130x130 sq 1219171284354 davidtutera
130x130 sq 1277239183731 christynealwilsonc
130x130 sq 1262728075605 preetiexclusivekavita
130x130 sq 1262728004918 jonesbethan
130x130 sq 1262727925246 cottinghamcassierunner
130x130 sq 1262727926558 cookdanielle
130x130 sq 1219940403233 beltbucklealberinoc
130x130 sq 1219171373964 fiorifrescosarmiento2052607
130x130 sq 1219938449592 tang,shirinhr
130x130 sq 1262727944808 disneyworldhankinshr
130x130 sq 1219941016795 cobblestonetribblecreativegroup
130x130 sq 1219938937905 bowens,cortnee184
130x130 sq 1262728008105 karenjohnsonmcbee
130x130 sq 1262728011918 kathrynllloydromaanahr
130x130 sq 1262728016371 kathrynlloyddesiree3
130x130 sq 1262728045668 mortellitidaniela169
130x130 sq 1262728087246 ryanlaura0633hr
130x130 sq 1262728121183 ortizchristy2
130x130 sq 1277239222325 wwleekristen
130x130 sq 1277239237434 monakristophersouthernaffairmonapatel
130x130 sq 1277239241778 cpcampatrickcamturnerdesigns

INFO FOR FLOWERS

Do you offer free or for charge consultations?
Free
Do you provide free or for charge sample arrangements?
For Charge, Free
Do you offer delivery, set up, and breakdown services?
Delivery
What type of decor (if any) do you offer?
The Original Runner Company sells the world's first non-slip fabric aisle runners. We also sell handpainted ring pillows, banners, table runners, and chupahs.
Do you offer any other specializations that have not been covered?
We can customize any of your wedding accessories!

REVIEWS

4.7
out of 5.0
4.7/5.0
4.7/5.0
4.7/5.0
4.6/5.0
4.7/5.0
Sort by
Default vendor profile pic
Private User
Wedding:
3/8/2014
5.0/5.0
We purchased the royal blue non-slip runner. It was kind of last minute and the company was accommodating and able to ship it out the same day. It's very easy to set up, you just roll it out and it lays flat. It's very thin but durable material.
We purchased the royal blue non-slip runner. It was kind of last minute and the company was accommodating and able to ship Read more...
We purchased the royal blue non-slip runner. It was kind of last minute and the company was accommodating and able to ship it out the same day. It's very easy to set up, you just roll it out and it lays flat. It's very thin but durable material. Read less
Services Used: Flowers, Unique Services
Default vendor profile pic
Brittney
Wedding:
11/11/2012
5.0/5.0
We ordered a runner at the very last minute for our wedding and it just so happened that it fell right during the time at the end of October 2012 that the East Coast was hit by Hurricane Sandy. Nevertheless they were able to deliver my runner with time to spare for my wedding! The service provided was fantastic and the product as well! I would definitely recommend them and order from them again!
We ordered a runner at the very last minute for our wedding and it just so happened that it fell right during the time at Read more...
We ordered a runner at the very last minute for our wedding and it just so happened that it fell right during the time at the end of October 2012 that the East Coast was hit by Hurricane Sandy. Nevertheless they were able to deliver my runner with time to spare for my wedding! The service provided was fantastic and the product as well! I would definitely recommend them and order from them again! Read less
Services Used: Unique Services
The Original Runner Company responded with the following comments:

Thank you so much for taking the time to write this wonderful review. October 2012 was indeed a crazy time with Hurricane Sandy and our studio was closed for more than a week without power. I am so happy that we were still happy to assist you with your aisle runner.

We would love to see pictures from the ceremony if you would care to share them with us. You cans end them to info@originalrunners.com.

Warmly,
The Original Runner Co. team
Default vendor profile pic
TU
Wedding:
2/4/2012
1.0/5.0
The great reviews and the publicity this company has recently received made me very excited to order a runner for my daughter’s wedding. Like another reviewer I ignored the suspect pricing changes and other warning signs because I only wanted the best for my daughter. Unfortunately, it did not work out. Here are the main issues:
•The custom design was placed in the wrong area even though we had communicated the specifications several times.
•When I tried to talk to the owner and the other employees they basically told me I could not “prove” our conversations (but I do have the measurements we sent).
•When I said that I was going to post my negative experience I was told that their attorney would come after me for libel and warned that they have attorneys in my state.
•I asked for a full refund due to the inferior product and my request was refused.
It could be that this company has now gotten too big to provide quality runners, unless you are a movie star. Although others had a positive experience in the past I certainly did not and I regret that I used part of our wedding budget for a product that was not what I wanted and that we could not enjoy.
The great reviews and the publicity this company has recently received made me very excited to order a runner for my Read more...
The great reviews and the publicity this company has recently received made me very excited to order a runner for my daughter’s wedding. Like another reviewer I ignored the suspect pricing changes and other warning signs because I only wanted the best for my daughter. Unfortunately, it did not work out. Here are the main issues:
•The custom design was placed in the wrong area even though we had communicated the specifications several times.
•When I tried to talk to the owner and the other employees they basically told me I could not “prove” our conversations (but I do have the measurements we sent).
•When I said that I was going to post my negative experience I was told that their attorney would come after me for libel and warned that they have attorneys in my state.
•I asked for a full refund due to the inferior product and my request was refused.
It could be that this company has now gotten too big to provide quality runners, unless you are a movie star. Although others had a positive experience in the past I certainly did not and I regret that I used part of our wedding budget for a product that was not what I wanted and that we could not enjoy. Read less
Services Used: Unique Services
The Original Runner Company responded with the following comments:

We are very sorry that you felt disappointed with your experience. We created a gorgeous hand painted aisle runner and matching ring pillow for your daughter's wedding. You NEVER mentioned that you needed to have the runner cut in the middle to go around something in the aisle. Had you told us, we would of course obliged. You neglected to mention in your negative review that we already issued you a refund for your inconvenience. Leaving out this information just shows how you are not presenting the facts as they happened.

All day yesterday you sent a series of increasingly threatening emails to our studio telling us that you were going to "ruin our reputation" and that you would be sure it would "cost us dearly". With so many threatening emails, we did contact our attorney and was advised that we could pursue legal action for defamation since everything you are saying is completely false. We have all the documentation to prove it.

We feel badly that you daughter's wedding day was ruined for you because the aisle runner was not cut in half. What we can't understand is why you just didn't get a scissor and cut it yourself. Problem solved. Enjoy your refund.
Default vendor profile pic
Badlerst
Wedding:
1/14/2012
4.8/5.0
Could not be happier with the quality of service I received. My event's decor was incredibly simple, meaning that splurging a bit for a custom runner put a lot of pressure on it! But my painted runner was all the venue needed to tie the theme together. I was provided with a proof of the design that took my (detailed!) preferences into account, and even matched colors and fonts to make sure that the runner meshed with my printed materials and color scheme! I trusted the Original Runner Company to wow me, and they did!
Could not be happier with the quality of service I received. My event's decor was incredibly simple, meaning that Read more...
Could not be happier with the quality of service I received. My event's decor was incredibly simple, meaning that splurging a bit for a custom runner put a lot of pressure on it! But my painted runner was all the venue needed to tie the theme together. I was provided with a proof of the design that took my (detailed!) preferences into account, and even matched colors and fonts to make sure that the runner meshed with my printed materials and color scheme! I trusted the Original Runner Company to wow me, and they did! Read less
Services Used: Unique Services
The Original Runner Company responded with the following comments:

Thank so much for the kind review. It is always a pleasure to work with such easy clients and your gratitude makes it all worthwhile.

We hope married life is treating you great!
Default vendor profile pic
NJMOM
Wedding:
11/26/2011
5.0/5.0
I had a beutiful runner made by The Original Runner. Everything I asked for to be done to my runnner was cared for and more. The owner Julie was great. She was very helpful and accomadating. My now husband was amazed? Worth every cent!!
I had a beutiful runner made by The Original Runner. Everything I asked for to be done to my runnner was cared for and Read more...
I had a beutiful runner made by The Original Runner. Everything I asked for to be done to my runnner was cared for and more. The owner Julie was great. She was very helpful and accomadating. My now husband was amazed? Worth every cent!! Read less
Services Used: Flowers
The Original Runner Company responded with the following comments:

Whew, we are glad to hear that your hubby now thinks it was worth every cent. Have you had it framed yet?? Thanks for the review and trusting us with a small part of your big day!
Default vendor profile pic
Francesca
Wedding:
11/18/2011
5.0/5.0
Oh My can you say UNBELIEVEABLE! I am so happy i had them design my runner. It was OUT OF THIS WORLD! they can be pricey but they are so worth it. My design is on their blog its a whole section about how you can take your invitation and make it into a runner. it has green pasiley design and has ACF in the middle. If you wish to check it out please do. I can also send a picture to anyone who wants to see it. It is beyond beautiful and they were wonderful to work with. They had it ready for me packaged and sealed ready to be layed out. 100% amazing!
Oh My can you say UNBELIEVEABLE! I am so happy i had them design my runner. It was OUT OF THIS WORLD! they can be pricey Read more...
Oh My can you say UNBELIEVEABLE! I am so happy i had them design my runner. It was OUT OF THIS WORLD! they can be pricey but they are so worth it. My design is on their blog its a whole section about how you can take your invitation and make it into a runner. it has green pasiley design and has ACF in the middle. If you wish to check it out please do. I can also send a picture to anyone who wants to see it. It is beyond beautiful and they were wonderful to work with. They had it ready for me packaged and sealed ready to be layed out. 100% amazing! Read less
Services Used: Flowers, Unique Services
The Original Runner Company responded with the following comments:

Thanks so much for the wonderful review! Your runner was a favorite of ours and it looked perfect in your ceremony. All the best for your future!
Default vendor profile pic
Ashley
Wedding:
10/23/2011
5.0/5.0
I had the privilege of working very closely with the wonderful ladies at the Original Runner Company when I contacted them about designing the ceremony runner for my wedding. Their designers were enthusiastic and very helpful in brainstorming ways they could make my runner uniquely my own. While they have designs, fonts and templates to choose from, I was thrilled to learn that they will also custom create designs. I was able to incorporate one of my own drawings into the final design! Their artists did an amazing job - such talented people!
I love my runner so much I’m planning to cut out the painted monogram and have it framed. I recommend this company’s services for the bride who wants an amazing alternative (or in addition) to traditional décor.
I had the privilege of working very closely with the wonderful ladies at the Original Runner Company when I contacted them Read more...
I had the privilege of working very closely with the wonderful ladies at the Original Runner Company when I contacted them about designing the ceremony runner for my wedding. Their designers were enthusiastic and very helpful in brainstorming ways they could make my runner uniquely my own. While they have designs, fonts and templates to choose from, I was thrilled to learn that they will also custom create designs. I was able to incorporate one of my own drawings into the final design! Their artists did an amazing job - such talented people!
I love my runner so much I’m planning to cut out the painted monogram and have it framed. I recommend this company’s services for the bride who wants an amazing alternative (or in addition) to traditional décor. Read less
Services Used: Flowers, Unique Services
The Original Runner Company responded with the following comments:

Thanks Ashley! We loved your runner too and I know the artist that worked on your project really put her heart into to it for you. Your ideas for the design made it so personal for your ceremony. Your wedding pictures were just gorgeous and the runner seemed to fit the outdoor setting perfectly. Congrats!!
130x130 sq 1242315369093 adharie015
Adhari
Wedding:
7/22/2011
5.0/5.0
For years I have adored the fabulous runners from TORC. Never thinking that I would actually have one, I purchased my runner during their annual sale and it was a STEAL!

They took my custom made monogram created by my stationer and precisely, perfectly and delicately painted it on my 50ft runner. I wanted this runner to frame my ceremony room and that it did!!!

My bridal party walked down the aisle comfortably, with ease and grace and I have to thank Julie and her amazing staff for this! The comfort was priceless!

Never once did I worry about what it would look like etc, because of their stellar reputation. Hiring the right vendors for your special day really does make a world of difference, if i could turn back the hands of time i would do it all over again SALE OR NO SALE
For years I have adored the fabulous runners from TORC. Never thinking that I would actually have one, I purchased my Read more...
For years I have adored the fabulous runners from TORC. Never thinking that I would actually have one, I purchased my runner during their annual sale and it was a STEAL!

They took my custom made monogram created by my stationer and precisely, perfectly and delicately painted it on my 50ft runner. I wanted this runner to frame my ceremony room and that it did!!!

My bridal party walked down the aisle comfortably, with ease and grace and I have to thank Julie and her amazing staff for this! The comfort was priceless!

Never once did I worry about what it would look like etc, because of their stellar reputation. Hiring the right vendors for your special day really does make a world of difference, if i could turn back the hands of time i would do it all over again SALE OR NO SALE Read less
Services Used: Unique Services
The Original Runner Company responded with the following comments:

Hi Adhari!

Thanks so much for the wonderful review. You know we loved working with you too! We were so happy we could work with your planner and invitation designer to create a custom runner that matched your theme perfectly. Your wedding pictures were just gorgeous! Congratulations!!
Default vendor profile pic
Angela
Wedding:
7/3/2011
2.6/5.0
Their runners look pretty in pictures and are non-slip, yes, but their pricing is suspect and their quality control is lacking. I contacted them to get a quote on a runner that would be wider than their standard 42 inch wide runner. They replied that a 60 inch wide x 75 foot long runner would be $610, which would include the runner itself, their custom design service, and hand-painting my design on one end of the runner. Do you think they offered a discount because I supplied the professional artwork and didn’t need their design service? Nope. Do you think they gave me a different price because I only needed a 50 foot long runner? Nope. I had many phone calls and emails with Julie and Jennifer to try to understand the “logic” that went into this pricing. But regardless of the type of service provided or the length of the runner, $610 was what they said my 60 inch wide runner would be.

I had some inner turmoil over spending this much on a runner, but I went on and bought it. The problem is that the runner I received wasn’t what I’d paid for. Instead of being 60 inches wide, it was 58 inches wide. I didn’t even bother unrolling it all the way so I could see the design on the end. I contacted Julie and Jennifer and they said that the runners are provided by a supplier, that 60 inches is just an average, and that the 2 missing inches would not really make a difference. They should have said that up-front. Before I ordered the runner, my parents and I “tested” standing together and determined that even 60 inches wide would be kinda tight for the three of us and my big ballgown. And, um, for that exorbitant cost, I wanted the 60 inch runner that was advertised to me. After some discussion, Original Runner Company did give me a full refund of the $610 runner and the extra $87 I paid for return shipping.

A friend of mine heard the saga and still wanted me to have their non-slip runner. She surprised me with a plain runner (no design) from Original Runner Company, at a cost of about $250. It was 59.5 inches wide, and it barely fit me and my parents. Note to the Original Runner Company: a couple of inches does make a difference!
Their runners look pretty in pictures and are non-slip, yes, but their pricing is suspect and their quality control is Read more...
Their runners look pretty in pictures and are non-slip, yes, but their pricing is suspect and their quality control is lacking. I contacted them to get a quote on a runner that would be wider than their standard 42 inch wide runner. They replied that a 60 inch wide x 75 foot long runner would be $610, which would include the runner itself, their custom design service, and hand-painting my design on one end of the runner. Do you think they offered a discount because I supplied the professional artwork and didn’t need their design service? Nope. Do you think they gave me a different price because I only needed a 50 foot long runner? Nope. I had many phone calls and emails with Julie and Jennifer to try to understand the “logic” that went into this pricing. But regardless of the type of service provided or the length of the runner, $610 was what they said my 60 inch wide runner would be.

I had some inner turmoil over spending this much on a runner, but I went on and bought it. The problem is that the runner I received wasn’t what I’d paid for. Instead of being 60 inches wide, it was 58 inches wide. I didn’t even bother unrolling it all the way so I could see the design on the end. I contacted Julie and Jennifer and they said that the runners are provided by a supplier, that 60 inches is just an average, and that the 2 missing inches would not really make a difference. They should have said that up-front. Before I ordered the runner, my parents and I “tested” standing together and determined that even 60 inches wide would be kinda tight for the three of us and my big ballgown. And, um, for that exorbitant cost, I wanted the 60 inch runner that was advertised to me. After some discussion, Original Runner Company did give me a full refund of the $610 runner and the extra $87 I paid for return shipping.

A friend of mine heard the saga and still wanted me to have their non-slip runner. She surprised me with a plain runner (no design) from Original Runner Company, at a cost of about $250. It was 59.5 inches wide, and it barely fit me and my parents. Note to the Original Runner Company: a couple of inches does make a difference! Read less
Services Used: Flowers
The Original Runner Company responded with the following comments:

Angela,

It is indeed true that you ordered a 60 inch wide custom runner but when the fabric came into the studio, the width was actually 58 3/4 inches. This simply means that the fabric was cut a bit too narrow when we applied the laminated non-slip backing. Since you were so upset, we went against our policy and issued you a FULL REFUND for the custom runner.

Sometimes fabric is just narrow or smaller, it happens with clothes all the time. It was out of our control but once we were aware of the circumstance, we provided you with exceptional customer service and a complete refund.

We are happy to hear that you ended up having an Original Runner for your wedding ceremony in the end. We wish you the happiest of marriages!!
Default vendor profile pic
RachelL
Wedding:
8/16/2008
5.0/5.0
I LOVED my runner. It was just one detail in a very big day b ut it is the one that my guests remember the most. I could not have imagined my ceremony without it. It was just beautiful and I woudld recommend Original Runners to everyone.
I LOVED my runner. It was just one detail in a very big day b ut it is the one that my guests remember the most. I could Read more...
I LOVED my runner. It was just one detail in a very big day b ut it is the one that my guests remember the most. I could not have imagined my ceremony without it. It was just beautiful and I woudld recommend Original Runners to everyone. Read less
Services Used: Flowers, Unique Services
130x130 sq 1387760153 db01bcfb3f681e45 1385876737826 141273210201579737868812400419184
Anonymous
Wedding:
[Private]
5.0/5.0
Ordered my light pink nonslip runner from them and am very happy, was hard to find a runner that was no slip and was pleased with them. Good quality material and super fast with the shipping and very good communication.
Ordered my light pink nonslip runner from them and am very happy, was hard to find a runner that was no slip and was Read more...
Ordered my light pink nonslip runner from them and am very happy, was hard to find a runner that was no slip and was pleased with them. Good quality material and super fast with the shipping and very good communication. Read less
Services Used: Unique Services

MAP

 
151 Forest Street, Montclair, NJ 07042 See On Map
Thanks for visiting the vendor listing for The Original Runner Company
Please let this vendor know that you found them on the WeddingWire Network.
Ww logo
 
220x220 1378913198066 feet logo with web address